www.mijnbrugge.be

Een vooruitstrevende webpagina van de gemeente met voor iedere bewoner een persoonlijke pagina dienend als belangrijk hulpmiddel om te helpen bij het gebruik van digitale diensten en middelen.

Deze persoonlijke pagina zal informatie bevatten over hoe je toegang zal krijgen tot digitale diensten, hoe je online kan communiceren met de gemeente of andere overheidsinstanties "mijn burgerprofiel, mijn e-box, my-pension, my-minfin.

De persoonlijke pagina zal ook links bevatten naar relevante websites en hulpmiddelen, zoals OCMW, huis van de Bruggeling, sociaal wonen, energieloket, mutualiteit, enz... . Het is belangrijk om mee te geven dat we ervoor zorgen dat de persoonlijke pagina ook toegankelijk zal zijn voor mensen met een beperking, zodat ook zij kunnen profiteren van de digitale vooruitgang.

De website Brugge.be is huidig voorzien van een persoonlijke pagina (mijn Brugge) voor iedere Bruggeling. 
Enkel wordt deze niet tot zijn maximum capaciteit en potentieel gebruikt. 
Daarom stellen wij L99 Brugge voor, om deze persoonlijke pagina open te stellen tot zijn maximum potentieel en van deze persoonlijke pagina effectief een persoonlijke pagina te maken, waar je naadloos in contact staat met mijn burgerprofiel van de Vlaamse overheid alsook:persoonlijke opslagruimte, bijstandspagina, wonen (sociale woningen), mijn energie (gas & elektriciteit), 

 Persoonlijke data: een eigen beveiligde opslagruimte met uw meest courante gegevens (gezinssituatie, goed gedrag en zeden, woonattest, aanslagbiljet, loonfiche, mutualiteitsattesten, enz enz...) zo doende dat deze onmiddellijk bij de hand zijn voor aanvragen waar je bepaalde attesten of gegevens moet meesturen op de volgende linken op uw persoonlijke pagina ( het is aan u om deze up to date te houden en te voorzien in uw opslagruimte) . 

Mijn rechten: waar je uw gezins- & financiële gegevens kan invullen om te zien welke materialistische, financiële hulp je recht op hebt, wanneer je inkomen te laag is, wordt er automatisch een mail gestuurd naar de betreffende dienst die binnen de paar werkdagen contact met u opneemt, zo wordt er in alle discretie volledig correct en transparant, zonder drempel, kort op de bal gespeeld waar het nodig is.   Extra toekenningen kunnen via deze ook onmiddellijk worden toegekend ,  zit je in een situatie waar jij recht op hebt als bijvoorbeeld AXI Bonnen, dan worden deze rechtstreeks via mail of qr code gemaild. 

Wonen:  waar je u onmiddellijk online kan inschrijven voor een sociale woning, met ook alle contactgegevens en openingsuren van alle sociale huisvestingmaatschappijen in Brugge, alle nodige documenten zitten in uw persoonlijke opslagruimte, (drag and drop). 

Electriciteit:  de huidige situatie is, Jaarlijks worden er groepsaankopen georganiseerd voor elektriciteit via de provincie West-Vlaanderen. Iedereen kan terecht bijhet energieloketom zich in te schrijven voor de groepsaankoop. Onze aanpak is dat ieder huishouden automatisch is ingeschreven en u kan zich vrijwillig uitschrijven met een klik op de knop op uw pagina,  de schepen van Energie krijgt er als taak bij om constant beter te onderhandelen met de energie actoren om op ieder moment de beste prijs te bekomen en te veranderen indien er een beter bod op tafel komt, voor al onze +50 000 huishoudens. 

Beleid: via deze kan iedere brugse inwoner inloggen naar hun persoonlijk wijkraad, die maandelijks een online zitting houd om de punten die op de agenda van de gemeenteraad staan te bespreken, vragen over samen te stellen zodat deze via de voorzitter van de wijkraad op tafel kan komen op de districtswijkraad, om zo aan tafel gelegd te kunnen worden door de geloot persoon voor deze deelgemeente die een plaats heeft op de gemeenteraad. Alsook voor een Brugs burgerberaad is deze uiterst geschikt en doelgericht  tot op 1 huishouden toe te passen. 

 
De verbeterde pagina en persoonlijke pagina is de eerste stap een digitale stap naar een beter Brugge.  https://l99chat.000webhostapp.com/index.html